Фота belta.by
Да гарадоў-спадарожнікаў Мінска неабходна правесці хуткасныя чыгуначныя лініі. Аб гэтым Прэзідэнт Беларусі Аляксандр Лукашэнка заявіў 21 кастрычніка, заслухоўваючы даклад па пытаннях развіцця сеткі рэспубліканскіх аўтамабільных дарог і фарміравання транспартнай інфраструктуры, якая забяспечвае гадзінную даступнасць да гарадоў-спадарожнікаў, перадае карэспандэнт БЕЛТА.
"Як і дамаўляліся мы з вамі раней, планава хацеў бы сёння абмеркаваць найважнейшае пытанне, якое перад намі ставяць, у тым ліку і насельніцтва Беларусі, - стан аўтамабільных дарог. І адно з асноўных пытанняў - гэта рассяленне насельніцтва, якое імкнецца жыць і працаваць у горадзе-героі Мінску, - адзначыў Аляксандр Лукашэнка. - Я ўжо не раз гаварыў, што перанасяленне Мінска - гэта не на карысць тых людзей, якія жывуць у Мінску. У тым ліку не на карысць тых, хто хоча прыехаць у Мінск".
Кіраўнік дзяржавы прывёў у прыклад расійскую сталіцу. Паводле афіцыйных даных, у Маскве пражывае амаль 13,1 млн чалавек. Аднак рэальная колькасць людзей, якія адначасова пражываюць у мегаполісе, складае 15 млн чалавек. "Безупынныя пробкі, неабходнасць будаўніцтва ў велізарных маштабах развязак, дарог і гэтак далей. Што прыемнага для чалавека жыць у гэтым жалезабетонным "адзенні", і вакол аўтамабілі, аўтамабілі, аўтамабілі", - сказаў Прэзідэнт.
У Беларусі пайшлі іншым шляхам, пачаўшы развіваць так званыя гарады-спадарожнікі Мінска. Цяпер да іх адносяцца Дзяржынск, Заслаўе, Лагойск, Смалявічы, Фаніпаль і пасёлак Рудзенск. З гэтых гарадоў лёгка дабрацца да сталіцы, але неабходна падумаць аб тым, як зрабіць шлях яшчэ больш хуткім, падкрэсліў Прэзідэнт. "Нам трэба падумаць пра будаўніцтва больш хуткасных, незалежных ад аўтамабільных дарог, участкаў. Я не думаю, што гэта зойме шмат часу або вялікіх грошай (запатрабуе. - Заўвага БЕЛТА)", - адзначыў Аляксандр Лукашэнка.
Ён прывёў у прыклад Астану, дзе шмат гадоў таму пачалі будаўніцтва наземнага метро. Планавалася, што чыгуначныя лініі будуць размяшчацца на жалезабетонных апорах. Аднак праект атрымаўся дарагім і таму прыпыняўся. "Гэта вельмі дорага. У нас што, ёсць такая неабходнасць? Мы можам пабудаваць наземнае метро. Не будзем рыць, як крот, пад зямлёй гэтыя траншэі, а можам выйсці на паверхню ў канцы контураў Мінска і даехаць да тых жа Смалявіч, Лагойска і гэтак далей. Я не думаю, што гэта на цяперашні час вялізныя грошы", - заявіў кіраўнік дзяржавы.
У той жа час для жыхароў гарадоў-спадарожнікаў наяўнасць такой транспартнай сістэмы будзе вялікім плюсам, звярнуў увагу Прэзідэнт. "Трэба ствараць нармальныя не толькі аўтамабільныя, але і чыгуначныя і іншыя зносіны. Шмат распрацовак у свеце ўжо ёсць. Таму ў гэтым напрамку нам трэба рухацца, і ў наступнай пяцігодцы пытанні гарадоў-спадарожнікаў, асабліва Мінска, мы павінны вырашыць. Гэта павінна быць асобная праграма або падпраграма ў праграме "Дарогі Беларусі", - даручыў Аляксандр Лукашэнка.
Answer:
Dear Shivendu Paul and Metali Listeners' Club,
dthank you for your comment! We'll send you some of our souvenirs ASAP.
Stay tuned and 73,
RBI
Hallo Radio Belarus,
ja der Dieter Leupold ist jetzt auch hier im Gästebuch vertreten... Super, bald sind wir alle zusammen hier im "Belarus Hörerclub", Dieter könnte 1.Vorsitzender werden und Jana und Elena Ehrernmitglieder, Helmut Matt Schriftführer, Alfred Albrecht Beisitzer und ich mache Hausmeister:-) Lutz Winkler wie fit bist Du bereits wieder, für Dich finden wir auch eine nette Aufgabe:-) Beste Grüße und ein schönes Wochenende.
Dietmar
Answer:
Lieber Dietmar,
das stimmt, für alle finden wir im Hörerklub eine Aufgabe!:)
Liebe Grüße und einen guten Start in die Woche!
Адказ:
Дзякуй за водгук!
Hallo Jana und Jelena,
Höre gerade den tollen Song 10:45 min ( Hörerbriefkasten) Was ist das für ein traditionelles Instrument im Soloteil, klingt etwas wie ein Dudelsack, aber der ist ja in Schottland:-)
LG
Dietmar Wolf
Адказ:
Lieber Dietmar,
das ist wirklich ein Dudelsack :) In Belarus wird es aber Dudá genannt. Eigentlich ist Duda ein belarussisches traditionelles Musikinstrument. Übrigens gibt es viele Arten und Formen von Dudelsack in verschiedenen Kulturen und Ländern von Südamerica bis Indien.
PS: das Lied ist Каляда На Балоце von Тутэйшая Шляхта. ;)
Beste Grüße
Dear sir
How are you. I am rasheed from Pakistan. I am listners of radio Belarus. All programe is informative & intersting. I am intersting in history & culture. Thanks. Please send me some datiles about radio.
Muhammad RASHEED KHAN
PAKISTAN
Адказ:
Dear Muhammad Rasheed Khan, thank you very much for listening to RBI! We'll send you a parcel via regular mail as soon as possible.
Stay tuned and 73!
RBI
Добрый день! Прошу уточнить, что за песня играла в субботу 29.09.2018 в период с 14.00 до 16.00 со словами "Маша Маруся...в Беларуси". Буду очень признательна за ответ.
Елена
Адказ:
Добрый день, Елена!
Интересующая вас музыкальная композиция - песня "Маня-Маруся", которую исполняет ансамбль "Сябры" (вокал: Валерий Рязанов)!
Спасибо, что Вы с нами!
Вiтаю радыё Беларусь! Я з`яуляюся сталым слухачом Вашай радыёстанцыi. Вельмi падабаюцца перадачы на замежных мовах, якiя даюць магчымасць не толькi даведацца, што адбываецца ў Беларусi i за яе межамi, але ж i ўдасканалiць веды ангельскай, нямецкай, французскай моваў, праслухаўшы перадачы. Хацелася б даведацца, цi плануе радыёстанцыя вяшчанне на FM у Мiнску, бо ў заходнiх рэгiёнах Беларусi радыёстанцыя на FM працуе. У шматнацыянальным Мiнску жыве шмат замежных грамадзян, таксама прыязджаюць турысты, якiя б маглi даведацца пра тое, што аббываецца ў краiне i за яе межамi праз радыё Беларусь. На сёння ў Мiнску няма нiводнай англамоўнай цi iншамоўнай радыёстанцыi. З павагай, ваш слухач Сяргей.
Адказ:
Сяргей, дзякуй за паведамленне! Сапраўды, у Мінску нашы перадачы ў ФМ-дыяпазоне не чуваць. Аднак вы можаце паслухаць абсалютна ўсе нашы перадачы непасрэдна на сайце радыё «Беларусь». Уверсе на старонцы ёсць два радкі: он-лайн вяшчанне і ФМ-вяшчанне. Так што далучайцеся да нас у Інтэрнэце!
FM-перадатчыкі і частоты:
Ракітніца - 106.2 МГц
Гродна - 95.7 МГц
Свіслач - 104.4 МГц
Геранёны - 99.9 МГц
Браслаў - 106.6 МГц
Мядзель - 102.0 МГц
Спадарожнікавае вяшчанне:
тэхнічныя параметры глядзіце тут